Není jedno, jak a kdy ji jíte!

Není překvapením, že červená řepa má navíc léčivých látek na podzim, tedy krátce poté, co se vybere z půdy. I pak je však velmi přínosná pro naše zdraví a to hlavně během zimních měsíců . Stále platí, že nejzdravější je červená řepa surová – proto jsou šťávy a saláty z ní považovány za nejzdravější. Podle odborníků na výživu a také lékařů je však červená řepa velmi léčivá i po tepelné úpravě – neplatí totiž, že teplo v ní zabije všechno dobré, musíte však vědět, jak ji upravit. 

Živiny je však třeba uchovat správnou přípravou . Platí, že nejvíce z červené řepy vytěžíte, pokud ji uvaříte celou ve slupce v tlakovém hrnci, nebo upečete v alobalu. Pokud ji oloupete před tepelnou úpravou, případně pečete bez ochranné vrstvy alobalu, přicházíte o množství cenných živin. Není však pravdou, že červená řepa v boršč, zavařené, oloupaná a uvařená jako brambory, či pečená bez alobalu nemá žádné živiny. I ta je zdravá a prospěšná pro tělo, avšak mění se poměr živin v ní.

Zdroj:Tojenapad.sk

1
2
3