3) Zelený čaj

Zelený čaj – především zelený čaj Matcha bohatý na výživné látky – má vysoký obsah katechinů, antioxidačních rostlinných fenolů, které brání vstřebávání cholesterolu během trávení.

Vychutnejte si jeden nebo dva šálky zeleného čaje denně, abyste si zlepšili hladinu krevních lipidů a pomohli snížit ucpání cév.

Zelený čaj také přirozeně posiluje metabolismus, díky čemuž vám pomůže snadněji zhubnout a podpořit kardiovaskulární zdraví.

4) Špenát

Tato chutná a výživná listová zelenina má mnohé zdravotní přínosy. Tím nejdůležitějším je to, že udržuje zdraví srdce.

Špenát je bohatým zdrojem oxidu dusnatého, který tepny chrání před kornatěním, usazeninami a srážením krve.

Studie z roku 2015, publikovaná ve Výzkumu pro klinickou výživu, uvádí, že 7 denní konzumace špenátu, může pomoci snížit ztuhlost cév.

Navíc, díky jeho vysokému obsahu vitamínů A a C pomáhá předcházet tomu, aby se škodlivý LDL cholesterol nalepil na stěny cév, a tím snižuje riziko vzniku aterosklerózy.

Špenát má také vysoký obsah draslíku a kyseliny listové, které se považují za dvě nejdůležitější látky bojující proti vysokému cholesterolu a krevnímu tlaku.

Konzumujte alespoň 1/2 šálku špenátu denně. Tuto zeleninu si můžete vychutnat i v salátech, polévkách, v šťávách nebo smoothies.

článek pokračuje na další stránce..

1
2
3
4
5
6