10) Chia semínka

Tato cenná potravina z mayské a aztécké kultury má nesmírně mnoho zdravotních přínosů. Je to nejbohatší rostlinný zdroj omega 3 mastných kyselin.

Kombinace omega 3 mastných kyselin a vlákniny z nich dělá nejpříznivější jídlo pro srdce. Chia semínka mohou snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu, snížit krevní tlak a vyčistit vaše tepny.

Tuto všestrannou a chutnou potravinu lze konzumovat mnoha způsoby.

Přidejte 1 polévkovou lžíci chia semínek do 3 lžic vody. Nechte odstát 30 minut. Tuto gelovou směs můžete přidat do vašeho smoothie, či do jiných jídel.

Další možností je, že je suché přidáte do svého jogurtu, či ovesných vloček. Pokud si je chcete vychutnat křupavé, nasypte je na suché jídlo, jako jsou saláty.

Chia semínka absorbují hodně vody, proto je důležité, abyste zůstali dobře hydratovaní při jejich konzumaci.

11) Lněná semínka

Jedním z nejlepších zdrojů kyseliny alfa-linolenové (ALA) jsou lněná semínka.

Jsou známá svou schopností snižovat krevní tlak a záněty, pomáhají předcházet kornatění tepen a zlepšují celkové zdraví srdce.

12) Brusinky

Brusinky jsou dalším přírodním zdrojem antioxidantů, které přispívají ke zlepšení kardiovaskulárního zdraví snížením špatného LDL cholesterolu a zvýšením dobrého HDL cholesterolu.

Ve skutečnosti má šťáva z brusinek mnohem vyšší antioxidační sílu než ostatní ovocné šťávy (výjimkou je 100% šťáva z bílých nebo červených hroznů).

Dopřejte si dvě sklenice 100% organické brusinkové šťávy denně, abyste si ochránili srdce a zlepšili celkové zdraví.

1
2
3
4
5
6